Skaitmeninė kova su sistema ir standartais

2017-05-28

Menkas suvokimas visada būna grįstas dideliu pasitikėjimu

Aš prisimenu save jauną -- atrodė, kad esu protingiausias pasaulyje žmogus. Geras jausmas buvo.

Tačiau augant mano pasitikėjimas savimi blėso ir blėso iki visiško savim nepastikėjimo. 

Pasitikiu savimi tik tuose dalykuose, kuriuos jau ne vienerius metus rašau - rašymas ir filosofija, visose kitose srityse pasitikėjimo neturiu, o ir išbandyt kažko naujo - nenoriu.

Tai vadinama Dunning - Kruger efektu.


Pagal šia grafą, aiškiai matyti, kad tobulėju, nes kiekvienais metais pažiūriu į savo praeitį ir suvokiu koks durnas buvau.

Šita grafa taikytina netik man, bet visiems, neveltui tai efektas.

Kiekvienas, kuris jaunas mano, kad viską žino apie pasaulį - nuo to kaip užsidirbt milijardą ir pakabint gražią mergą - viską žino.

Ir tokių žiniuočių yra labai daug ir visokio amžiaus, tai žmonės, kurie sustojo progresuoti savo viduje, aišku nėra žmogaus, kuris niekuo nesidomi, bet aš esu tokių matęs.

Pagrindinė mintis yra ta, kad jei atrodo, kad viską žinai ir moki - tu tiesiog esi per daug savimi pasitkintis. O kai žmogus nesuvokia savo pajėgumo per didelis savimi pasitikėjimas yra jam nenaudingas.

Norint to išvengt reikia lįsti į savo nišą ir mokytis naujienų, nes jos pastoviai atsiranda. Na, priklausomai nuo srities.

Gera gi žinoti, kad mes save vertiname teisingai. O tai sužinoti galime tik tada, kai turime praktinį išbandymą - tuomet mūsų žinios ir skilai išbandomi praktikoje.

Žinoti, kažką teoriškai nieko nereiškia, nes mes praktiniai gyvūnai gyvenantys praktikoje.