Skaitmeninė kova su sistema ir standartais

2017-03-30

Skaitytojas yra tavo pagrindinis prioritetas

Kai aš pradėjau rašyti, tai buvo prieš daugiau nei penkis metus.

Aš galvojau, kad pagrindinis rašymo tikslas yra man išrašyti savo emocijas ir pabandyti su kažkuo užmegzti ryšį. Man nelabai buvo svarbu kas tas kažkas. Man iš esmės nerūpėjo tas skaitytojas ir aš galvojau, kad galiu rašyti bet ką, tai kas man patinka ir galvojau, kad tas skaitytojas ims ir atsiras.

Man buvo svarbu išsakyti savo nuomonę, savo pasaulėžiūrą ir man nerūpėjo žmonės, kurie galvoja kitaip ir aš neturėjau jokios užuojautos kitaip galvojantiems.

Ir po penkių metų įvairaus rašymo - aš nesurinkau jokios auditorijos, nes aš rašiau sau, dėl savo malonumo ir pomėgio rašyti. Kažkaip galvojau, kad skaitytojai prie manęs prisitaikys ir atsifiltruos pagal turinį.

Aš neturėjau konkrečios nišos, kuri kažkam padėtų. Rašiau apie viską, kas man buvo įdomu ir kas teikė man džiaugsmą. Tuo metu rašydamas savo įvairius psichologinius išgyvenimus aš jaučiausi laimingas, bet per penkis metus supratau, kad pasauliui reikia vertės, o ne kažkokių emocinių iškrovų.

Tai, kaip tu jautiesi įdomu ne skaitytojui, o tavo psichologui, nes tu jam moki pinigus, todėl geriau eiti ir išsipasakoti už pinigus, negu metų metus rašyti kažkokias emocines tiradas ir bandyti susilaukti skaitomumo ir pripažinimo.

Tiesiog laikui bėgant  supratau, kad skaitytojui nepadedu įveikti jo problemų, o atvirkščiai - jį gruzinu savo problemomis arba jam bandau įrodyti kažkokią tai tiesą apie gyvenimą, kuri yra iš dalies liguista ir labai individuali.

Vietoje to, kad rašyti emocines iškrovas bet kam, geriau yra rašyti kažką konkretaus konkrečiam žmonių tipui  - taip tu sukursi kažką vertingo.

Tu niekada nežinosi, kas yra tavo skaitytojas, todėl tu gali tik spėti. Greičiausiai tu jo niekada nesutiksi. Jokia moderni statistika neapsakys žmogaus, kuris tave skaito.

Kaip ir kiekviename biznyje yra paklausa. Sėkmingas tinklaraštis yra biznis, todėl jis turi tenkinti paklausą ir jei tu rašysi tinklaraštį, kuris netenkina jokios paklausos - niekas paprasčiausiai tavęs neras, kad ir koks puikus rašytojas tu esi, nes paprasčiausiai tavo tekstai nebus niekam reikalingi.

O kol būsi nežinomas ir neturėsi savo auditorijos - tai niekas tavęs nesamdys ir niekas nenorės turėt su tavim reikalų, nes tu paprasčiausiai nesupranti, kaip sudominti skaitytoją.

Nesakau, kad tavęs visiškai niekas neskaitys, bet tai, ką tu gausi rašydamas emocines iškrovas niekada neprilygs tam, ką rašysi tenkindamas paklausą.

Rašytojui, tinklaraštininkui pats svarbiausias dalykas yra jo auditorija ir kai pradedi rašyti ir visiškai nesupranti, ką turi daryti rašydamas - tu tiesiog nesurinksi auditorijos, kad ir kiek tu rašysi.

Kol esi nežinomas - niekam nerūpi tavo nuomonė, nes tu esi niekas. Net jei rašytum taip kaip Užkalnis, tai niekam nerūpėtų, nes tu nesi Užkalnis. Jis jau yra pasiekęs tam tikrą lygį ir jis gali rašyti ką jis nori, nes jis jau surinkęs auditoriją, kuri jį skaito. Jis gali parašyti visišką šūdą ir atsiras žmonių kurie tą šūdą perskaitys.

Kaip rašytojas, aš nepadariau jokios karjeros. Nerašiau jokiam laikraščiui, jokiam kitam blogui ir jokiems kitiems žmonėms, nes niekada nenorėjau rašyti užsakomųjų straipsnių, kurie mane įstatytų į kažkokius rėmus.

Kaip blogeris irgi nieko gero nepadariau, nei lietuviškoje rinkoje, nei užsienietiškoje, nes niekada netenkinau jokios paklausos, o vos tik pradėjęs tenkinti kažkokią paklausą nustodavau, o jei pasirinkdavau kažką tenkinti, tai buvo per maža niša ir mano žinios buvo per mažos ir negalėdavau rašyti pastoviai straipsnių ta tema, nuolat išsisemdavau.

Vienintelis dalykas, ką aš sugebu parašyti, tai apie savo gyvenimo nesėkmes ir ką iš to išmokau.

Lyg šiol mano rašytojo kelias buvo pakankamai sunkus, ne todėl, kad man sunku rašyti, o todėl, kad man sunku pritraukti skaitytoją ir iškilti iš masės rašytojų, nes tarp jų yra žymiai geresnių už mane - jau turinčių auditoriją

Todėl skaitytojai, kuriems tu turi rašyti, sprendžia ar tu būsi sėkmingas rašytojas ar ne, tai ne tavo sugebėjimas rašyti ir ne paklausų tenkinimas. Tam, kad galėtum uždirbti iš rašymo, turi patikti nemažam kiekiui žmonių ir jie turi tave skaityti.

Šito dalyko niekaip neapeisi, todėl skaitytojas yra tavo pagrindinis prioritetas