Skaitmeninė kova su sistema ir standartais

2017-01-22

Susitaikyk, sėkmė internete ateina po 10 metų darbo

Ne visi mes galime padaryti produktus, apie kuriuos kalbės jau po pirmų metų. Kai kurie sėkmę pasiekia po metų, kai kurie po dviejų, o didžioji dauguma tik po dešimt metų uolaus darbo.

Gyvenimas nėra teisingas, žmonės nėra lygūs ir galimybės ateina kiekvienam skirtingai.

Jei jau nori pasiekti kažką internete - susitaikyk dirbti turėsi dešimt metų, nes čia reikalingas įdirbis.

Ar tu žinojai, kad Twiteris buvo šūdo krūva pirmus du metus? Niekas nenorėjo jo naudoti. Po dviejų mėnesių jie galėjo pasiduoti ir ištrinti savo idėją iš pasaulio, tačiau jie nepasidavė.

Šiandien Twiteris yra stipri platforma, kuri turi milijonus vartotojų.

Iš vienos pusės atrodo, kas čia yra, internetas visagalis ir čia apie viską sužinome akimirksniu. Iš dalies taip, tačiau jei įdėtum tą patį video į du skirtingus kanalus.

  1. į tą, kuris neturi jokių prenumeratorių
  2. į tą, kuris turi 10 000 prenumeratorių
Pamatytum labai skirtingus rezultatus. Viskam reikia ekspozicijos (exposure). Ne viską mes matome, kas yra internete. Internete yra labai gero turinio, tačiau jis beveik nematomas ir niekam neįdomus, jei kalbame apie alternatyvią mediją. 

Dar vienas aspektas yra tas, kad šiandieniai rinkos lyderiai dirba jau 10 ir daugiau metų, tai ką jau kalbėti apie naujokus, kurie tik pradeda kažko siekti internete.

Kuo ilgiau pradirbi internete, tuo daugiau ekspozicijos tu gauni. Gali reklamuoti, gali nereklamuoti, bet esmė yra patikti savo auditorijai ir leisti jiems kalbėti apie tave. Jei niekas apie tave nekalbės - tu greičiausiai neišpopuliarėsi, todėl reikia dirbti ilgai ir nuobodžiai.

Nors pripažinkim, visi mes norime išpopuliarėti per tris ar mažiau mėnesių, bet pasakysiu tokį dalyką - buvau aš išpopuliarėjęs ir tas populiarumas buvo laikinas, nes nebuvo jokio įdirbio.

Darydamas savo Youtube kanalą ant bajerio pasiekiau per 7 mėnesius tiek, kiek buvau pasiekęs per vieną dieną. Tai, kai kiti žmonės apie tave kalba gali pagreitinti visus rezultatus, tačiau priversk tu kitus kalbėti apie tave - jei esi toks gudrus. Nėra taip lengva.

Niekas nenori dalintis savo srautu, nebent pasiūlysi kažką išties gero. O pasiūlyti kažką gero ir neregėto šiandien yra beveik neįmanoma, nes pasaulyje yra apstu idėjų ir tapti antru Seth Godin yra neįmanoma, tačiau tai nereiškia, kad tu negali tapti kitokia persona. Viskas priklauso nuo to ką tu siūlai. 

Ar žinojai, kad pogrindyje yra labai gerų atlikėju, kurie niekada taip ir nesusilaukia masės dėmesio? Tačiau jie turi mažas auditorijas, kuriems patinka jų muzika ir iš to jie gyvena masiškų turtų neuždirbdami. 

Tai, kad neturi milžiniškos auditorijos nereiškia, kad esi nematomas internete, tai reiškia, kad tu siūlai produktą tik specifiniai auditorijai ir kiti tavęs nedomina. 

Tam, kad taptum žinomas greičiau nei per metus darbo turi padaryti kažką viral, bet viral padaryti yra beveik neįmanoma, nes niekas nežino koks bus sekantis trendas. 

Aišku yra ten tie trendmeikeriai, kurie sukuria madas ir taip toliau, bet pripažinkim, mes nesame trendmeikeriai ir niekada tokiais nebūsime, nebent tu esi labai talentingas ir tau šitas blogas yra bevertis. Jei esi trendmeikeris - nieko gero čia nerasi.

Trendai ateina iš užsienio. Lietuva nekuria jokių pasaulinio lygio trendų, bent mano žinioje. 

Daugeliui žmonių nesiseka internete, todėl, kad jie pasiduoda. Aš ir pats galvojau daug kartų pasiduot, nes nematau reikiamų rezultatų, tačiau kažkas mane laiko šitoje sferoje - gal tai tik dėl to, kad man patinka rašyti. 

Rašydamas dešimt metų tu tikrai tapsi matomas - aš garantuoju, todėl linkiu nepasiduoti, jei tavo darbas lieka be jokio atpildo. Internete išgyvena tik stipriausi ir gabiausi žmonės, kurie moka užmegzti ryšį su kitais žmonėmis, bet tai dar nereiškia, kad mes tokie nesame.