Skaitmeninė kova su sistema ir standartais

2017-01-21

Kodėl apsimoka rašyti blogą, kurį skaito iki 100 žmonių

Pirmas dalykas, kurį noriu pasakyti yra tas, kad rašymas moko mus mąstyti. Rašydami mes visada galvojame ką norime pasakyti.

Blogas, kaip ir kita medija - leidžia mums išreikšti savo nuomonę ir susilaukti nuomonių iš išorės (jei įjungti komentarai).

Rašydamas savo blogą, aš supratau, kad nesvarbu ką tu rašysi - tu užtaikysi ant raktažodžių, kuriuos žmonės rašys į Google paieškos sistema ir tau atves srautą.

Rašyti populiarų blogą sunkus darbas, nes reikia žinomiems blogeriams įrodyti, kad jie Jums atsiųstų savo srautą - tai lengviausias būdas gauti skaitytojų, tačiau sunkiausia įrodyti, kad Jūs esate vertas to srauto.

Aišku, aš suprantu, kad esminis dalykas rašant tinklapį yra jo reklama, bet prisipažinsiu aš tingiu jį reklamuoti, nes suprantu, kad kišti savo mėšlą kitiems žmonėms ir save promotinti yra pats prasčiausias žingsnis kurį gali padaryti rašytojas.

Reikia, kad kiti žmonės tave reklamuotų, tik tuomet tu gausi normalų srautą.

Spaminti neaktyviai socialinių tinklų auditorijai yra nesąmoningas darbas, kuris neatneš skaitytojų tavo linkme.

Mums nereikia sėdėti ir rašyti savo turinį kiekvieną dieną. Bet reikia būti reguliariam, kad žmonės lauktų naujo turinio. Aš esu nutaręs rašyti savo tinklaraštį kiekvieną dieną, tačiau ne visada yra noro kažką rašyti kiekvieną dieną, tad rašau nereguliariai.

Pats svarbiausias dalykas rašant tinklaraštį yra pasirodymas ir savo darbo atlikimas, tik tai atneša mums sėkmė. Didžioji dalis rašytojų visame pasaulyje pasiduoda kažkur po trijų mėnesių rašymo, nes jų pastangos neatsiperka. Sėdėti ir rašyti tinklaraštį, kurį skaito mažas kiekis žmonių gali pasirodyti kaip laiko gaišimas, tačiau tai nėra tiesa. Rašymas moko mus mąstyti ir tai yra svarbu.

Žinoma rašyti tinklaraštį ir laukti kol žmonės jį atras, ar atras koks nors žurnalistas yra labai prasta strategija. Šita strategija beveik niekada nesuveikia. Nes pasaulyje yra 164 milijonai blogų, kur žmonės išreiškia savo nuomonę ir tikėtis, kad skaitytojai pasirinks būtent tavo blogą yra prasta taktika, nes šiais laikais kažką atrasti internete yra labai sunku, beveik neįmanoma. Visur vyrauja turinys, kuris yra paklausus ir žinomas, o tie, kas surenka iki 1000 peržiūrų per mėnesį pagal Google yra prastas interneto turinys, todėl Google nesiunčia srauto į tokius tinklapius. Visgi internete vyrauja tai, kas yra populiaru ir tinkama masėms, o altenatyvią informaciją tau reikės rasti pačiam, bet Google pagalbos. Kuo specifinę užklausą siunti į Google tuo mažiau informacijos apie tokį dalyką yra.

Esminis dalykas blogo rašyme, jei nori, kad jis būtų sėkmingas yra rašymas pagal raktažodžius, kurie turi užklausą. Jei rašysi tais raktažodžiais, kurie surenka vos 10 ar 1000 paieškos užklausų per mėnesį - toli nenuvažiuosi. Nes tavo rašoma informacija nėra aktuali didžiajai daliai žmonių

Reikia pripažinti, jog alternatyvi informacija, kažkoks netradicinis požiūris į realybę ar į gyvenimą - nesusilaukia didelio srauto žmonių, nes didžioji dalis žmonių nėra filosofai ar kažkokių netradicinių idėjų ieškotojai. Viskas kas yra aktualu žmonėms šiais laikais yra pinigai ir kaip jų užsidirbti įdedant mažiausiai pastangų ir mažiausiai investicijų.

Todėl jei nori skaitytojų srauto: rašyk apie pinigus, jei turi bent kažkokį supratimą. Aišku, jei nenusimanai piniguose ir jų neturi - tai ką tu parašysi?

Prieš rašant turinį, reikia išanalizuoti turinio paklausą ir konkurenciją, nes didžioji dalis rašytojų, kurie dirba internete kaip full time blogeriai rašo tuos pačius tekstus ir konkuruoja su kitais rašytojais. Tai yra turinio marketingas. Visi jie siekia kuo daugiau srauto ir stengiasi surinkti prenumeratorius ir parduoti savo paslaugas arba reklama savo tinklalapyje.

Būti sėkmingu blogeriu nėra taip lengva, ypač jei nori rašyti tai kas tau įdomu. Ir skleisti savo idėjas, savo požiūri ir jei tavo paieškos terminai yra prasti - tu nesusilauksi daug srauto.

Dar kitas aspektas yra tas, kad didžioji dalis lietuvių, kurie naršo internete moka angliškai ir lietuviškas užklausas suvedinėja tik tie, kas nemoka anglų arba rusų arba kokios kitos kalbos. Reikia pripažinti, kad lietuviškas internetas yra nikus reikalas. Iš to seka išvada, kad srautas dar labiau sumažės. Lietuviškam internete ne visas užsienietiškas idėjas rasi ir pats dalykas kaip blogosfera Lietuvoje yra ne populiarus. Ir dar egzistuoja tas faktas, kad nei vienas Lietuvos blogeris neuždirba pinigų iš savo blogo. Lietuviški blogai yra nekomerciniai, o tik savo malonumui.

Žinoma aš nesakau, kad lietuviai negali padaryti kokybiško turinio. Esmė yra ta, kad Lietuva yra maža šalis ir nėra ko čia tikėtis susilaukti didelio srauto. Kaip ir visame pasaulyje didžiausią dalį srauto gauna internetinės naujienos. Tinklapiai kaip delfi. alfa, 15 min. Visas srautas yra pas juos. Todėl, kad žmonėms rūpi aktualijos.

Tačiau kai rašai tinklaraštį - tau reikia rašyti informaciją, kuri bus aktuali net ir dešimt metų. Nes jei apsiimsi rašyti aktualijas, kurias rašo naujienlaiškiai - tu tiesiog nespėsi parašyti tokio didelio kiekio aktualijų ir tavo srautas nunyks. Blogeriui, kuris dirba vienas, neapsimoka konkuruoti su tinklapiais, kurie rašo aktualijas - geriau jau yra rašyti savo specifinėmis temomis.

Kitas aspektas yra tas, kad reikia rašyti nišinį portalą, o ne viskas viename. Jei rašysi apie beleką - nepritrauksi lojalių skaitytojų. Todėl jei rašai apie blogus, tai rašyk apie blogus ir kaip pasidaryti pajamas iš to - gali angliškai, gali lietuviškai, tačiau Lietuvoje pinigų neuždirbsi iš šito reikalo, nes nesi žinomas žmogus. Iš lietuviško blogo gali uždirbti tie, kas yra žinomi iš kitos medijos.

Rašant Lietuvišką tinklaraštį gali tapti žinomas savo nišoje, jei rašai nišinį portalą. Ir tai gali atvesti kitokių galimybių asmeniniam arba komerciniam augimui. Tačiau jei rašai apie save ir savo gyvenimo būdą, tai yra maža tikimybė, kad susilauksi kažkokių pasiūlymų, kurie padės tau susirasti darbą, bet rašydamas blogą - tu jau turi savo platformą, kur gali nukreipti savo internetinius draugus arba būsimą darbdavį, kad jis paskaitytų apie tavo pasaulėžiūrą.

Aš kažkada tikėjau, kad rašydamas asmeninį tinklapį pritrauksiu sau naujų galimybių, tačiau tai dar neįvyko, nes aš jo nereklamuoju. Blogas yra puikus įrankis pademonstruoti savo specifines žinias ir sukurti savo asmeninę platforma internete. Žmonėms visada patinka žmonės, kurie kažkuo išsiskiria nuo masės ir blogo rašymas tai vienas ženklas, kad žmogus nori kažko daugiau iš gyvenimo, nei eilinis pilkosios masės atstovas.

Pasaulis kupinas galimybių ir tinklaraštis yra puiki priemonė prisitraukti tas galimybes sau. Aišku, jei savo tinklapio nereklamuoji tikimybė maža, kad kažkas ims ir tave pastebės ir tu staiga tapsi žinomas ir populiarus. Pirmas dalykas, kurį turi padaryti ir tuo įsitikinti yra kokybiškas ir vertę žmonėms sukuriantis turinys. Jei tavo įrašai yra beverčiai - tu niekada netapsi savo srities žinovu ir kitaip pripažintu ekspertu. Todėl reikia gerai pagalvoti prieš rašant ar pradedant rašyti savo tinklaraštį.

Aišku, kai rašai tinklapį savo malonumui, tai tau nesvarbus yra skaitytojų skaičius, bet kuo daugiau žmonių tave žino - tuo daugiau galimybių gali sau pritraukti. Mes, kurie rašome tinklaraščius, tai darome tam, kad kažkaip išsiskirtume iš masės. Ir tai iš vienos pusės mums padeda.

Aš manau, kad kiekvienas, kuris nori kažko daugiau iš gyvenimo turi rašyti tinklaraštį, nes pasikartosiu - rašymas mus moko mąstyti ir tai yra labai svarbu.

Sekantis aspektas yra tas, kad reikia rašyti įtikinamai. Persuasive writing, tai rašymo stilius, kuris pasitelkia faktus ir įtikina savo skaitytoja imtis kažkokių veiksmų - ar nusipirkti produktą, ar investuoti savo pinigus ir taip toliau.

Tinklaraščio rašymas taip pat geras metodas išmokti rašyti įtikinamai. Iš pradžių gali nesigauti, tačiau ar turėsi lojalių skaitytojų ar ne - priklauso tik nuo tavęs ir tavo rašymo įgūdžių. Todėl rašydamas kasdien ar kas savaite tu mokaisi rašyti, mąstyti ir pateikti savo turinį unikaliu būdu. Nelabai svarbu apie ką rašai - esminis dalykas, kaip pasirodo, yra informacijos pateikimas. Kas moka informaciją parduoti suvyniojus į gražų popieriuką - tas laimi šį turinio marketingo žaidimą.

Turi atsiminti tokį dalyką, kad žmonės skaito blogus ne tam, kad su kažkuo susipažintų ar sektų kažkieno gyvenimą - žmonės skaito blogus tam, kad kažką išmoktų. Todėl tu turi specializuotis kažkokioje nišoje ir tapti tos nišos profesionalu, kad ir kokia niša tai būtų. Rašydamas apie savo gyvenimą nepritrauksi daug žmonių - taip jau yra. Pats pagalvok ar tau įdomu skaityti tinklaraštį, kur žmogus rašo apie tai, kiek sumuštinių jis suvalgė?

Aš esu matęs užsienietiškų tinklaraščių, kurie turi tik 10 įrašų, tačiau yra labai gerai išreklamuoti ir jau nuo pat pradžios turi didelį sekėjų skaičių. To reikia ir siekti, nes esmė yra ne įrašų kiekis, o jų parodymas potencialiai auditorijai. Jei tu sėdėsi ir tik rašysi į savo tinklaraštį - tu nepritraukti naujos auditorijos ir pastoviems skaitytojams tu įgrisi.

Didžiąją laiko dalį, tu kaip internetinio tinklaraščio rašytojas turi praleisti reklamuodamas savo turinį, o ne jį rašydamas. Jei rašai po įrašą į dieną, tai gerai ir to užtenka. Taip daro ir Seth Godin, kuris yra pats geriausias pasaulio tinklaraštininkas ir jis nesieka visiems įrodyti, kad jo tinklaraštis pats geriausias. Jis ateina ir atlieka savo darbą, o jo auditorija jį reklamuoja, bet reikia pripažinti faktą - ne visi mes tokie savo srities ekspertai, kaip Seth Godin.

Tam, kad tu turėtum skaitomą tinklaraštį tu turi būti pripažintas, kaip ekspertas arba žmogus, kuris mąsto ir elgiasi kitaip nei dauguma, bet pripažinimo taip lengvai negausi, Nebent po mirties, o tai mums blogeriams nėra aktualu - mums reikia pripažinimo dabar, kad mes galėtume tęsti savo darbus ir išnaudoti potencialias galimybes. Tačiau ne viskas taip lengva ir paprasta.

Ateiti ir parašyti įrašą - vieną, kitą, ir net rašyti dvidešimt metų yra juokas lyginant su tuo, ką ir kokias galimybes gali atnešti mums pripažinimas, tačiau pripažinimo nereikia reikalauti. Jis arba ateina arba ne. Ir čia neatspėsi ko reikalauja ir nori masės žmonių. Jei tave pripažįsta vienas, kitas individas - tai jau pradžia, bet kai pripažįsta tave dauguma, tai jau visai kitas lygis ir tik tada prasideda tikrasis rašymas, kai tu turi skaitytojų.

Aišku - turėti tinklapį, kurį skaito vos šimtas žmonių per mėnesį - atmetus visus tuos, kas tik ateina ir išeina. Tai sakyčiau nebloga pradžia. Tačiau tau reikia dvigubinti ir trigubinti savo skaitytojus, o tai pasiekiama tik tada, kai tu dirbi su savo tinklaraščiu ir jį reklamuoji. Neužtenka tik prisėsti, kažką parašyti ir tikėtis, kad žmonės ateis - tave ras ir tave išaukštins. Visas šitas turinio marketingas veikia kiek kitaip. Tu turi duoti žmonėms tai, ko jie nori ir tai yra pagrindinis tinklaraščio rašytojo  tikslas

O kad išanalizuoti tai, ko žmonės nori tu turi eiti ir panaršyti į Google Keyword Planner. Ten tu rasi visas užklausas, kuriomis domisi interneto naršytojai. Aišku, rašydamas tai, kas tau įdomu tu užtaikysi ant raktažodžių ir gausi srautą iš Google paieškos sistemos, tačiau tai nebus taip efektyvu, kaip iškarto žinant temas, kurios aktualios žmonėms.

Ir kai jau ieškai užklausų, ieškok long keywords, tai užklausos, turinčios ne vieną ir ne du raktinius žodžius, o kokius penkis, šešis ir daugiau. Kuo ilgesnis raktažodis, tuo aiškiau žinoti - ko ieško tas žmogus. Raktažodžiai, kurie turi vieną ar du žodžius vadinami broad keywords. Tokie raktažodžiai yra iš dalies abstraktūs, nes nelabai aišku ko ieško žmogus, kuris suvedinėja būtent tokį raktažodį.

Rašydami internetinį turinį, mes galime ilgus metus rašyti be jokių rezultatų, ypač, jei savo tinklapio mes nereklamuojame. Aš visai neseniai radau tinklapį, kuris rašomas nuo 2005 metų ir jį radau tik 2015, nes žmogus, kuris jį rašo jo nereklamuoja. Bet aš jo neskaitau, nes jis man neaktualus, tačiau mėgėjiškas ir nereklamuojamas Lietuviškas tinklalapis gali susilaukti 100-300 peržiūrų į dieną, viskas priklauso nuo to - kiek laiko tu praleidi jį rašydamas ir kuo daugiau turinio tu turi - tuo didesnis šansas, kad tavo tinklapį kažkas ras. Todėl rašyti ir daug rašyti - apsimoka, nes tu vistiek užtaikysi ant raktažodžių, kurių ieško žmonės. Aišku, tai nebus pats efektyviausias rašymo metodas tačiau, jei tau įdomu tik rašyti ir nesigilinti į jokius SEO, Marketingo taktikas ir kitus reklamavimo būdus, tai irgi gerai. Tačiau suprask tokį dalyką, kad visi užsienietiški portalai, kurie dabar yra žinomi ir pripažinti savo srities ekspertais yra rašomi apie dešimt ir daugiau metų. todėl išvada yra viena - viskam reikia laiko.

Jei tu rašai gerą ir įdomų tinklapį, tau būtinai pasiseks ir kažkas tave pastebės. Per dešimt metų tai tikrai. O jei tavo rašymas silpnokas, tai rašydamas tinklaraštį tu išmoksi rašyt ir žmonės tave skaitys. Todėl esminis dalykas, kaip ir visuose dalykuose, yra nepasidavimas ir savo darbo atlikimas.

Sunkiausia yra kažko siekti, tačiau kai pasieki - gauni savo apdovanojimus. Ir dėl to apsimoka rašyti tinklaraštį, kurio beveik niekas neskaito. Tai dar nereiškia, kad niekas jo neskaitys ateityje.