internauto monologai

Linux

Galutinai rišau su windows dabar naudoju Ubuntu 15.10, po kelių mėnesių bus 16.04 LTS

Nematau prasmės naudoti windows, kai nežaidi jokių žaidimų ir muzikos nekuri ir taip toliau, o kai aš dirbu tik su tekstu. Nu kaip dirbu - parašau kartais, tai man visiškai nėra skirtumo ar Linux ar windows.

Aišku nesakau, kad niekada negrįšiu prie windows operacinės sistemos, bet ubuntu yra žymiai patogesnė operacinė sistema - aišku turi savo niuansus, bet man patinka, kad atnaujinama yra kas 6 mėnesius.

Paprastam kompiuterio naudojimui ir mokykloms linux yra privalumas, nes visų pirma nėra jokių virusų ir nereikia dėl to parintis. Visa reikalinga programinė įranga yra nemokama - dabar kai didžiąją laiko dalį praleidžiame naršyklėje, tai aš turiu tik naršyklę, skype, gimp, vlc ir dar visą paketą programų, kurios eina kartu su ubuntu operacine sistema.

Seniau, kai naudojau linux man jie nepatiko, nes negalėjau žaisti žaidimų, o dabar, kai atsirado twitch websaitas, tai visiškai nebežaidžiu žaidimų, o tik pasijungiu su chebra pasėdėt ir pažiūrėt kaip kiti žaidžia, nes pats tai taip tingiu galvą laužyt.

Šiaip man užtektų chromeos kompiuterio, bet ten yra minusas, kad nėra torrent programos su kuria gali atsisiųsti sau nelegalų filmą, bet pripažinsiu - nelabai aš tuos filmus žiūriu, kažkaip man tie filmai nebeįdomūs - seniau galėjau pažiūrėti 2-4 filmus per dieną, o dabar kažkaip žiūriu twitch tv arba youtube. Kažkaip tas neformalus turinys yra įdomesnis, nei tas, kuris yra formalus.

Naujienų ir žinių neskaitau, nes man nelabai įdomu kas tam pasaulyje vyksta kol manęs tai neliečia. Gal kam pasirodys, kad esu nuobodus žmogus, bet taip ir yra - domiuosi aš kažkokiu kosmosu.

Kompiuterį naudoju pagrinde dėl susirašinėjimo, muzikos klausimo, filmų peržiūros, blogo rašymo ir twitch bei youtube, na ir dar pačio naršymo - esu labai primityvus useris, kažkada domėjausi kompais ten naujomis dalimis, kaip kas ir ką, bet man tai nusibodo, o gal tiesiog pasenau ir kai nusiperku kompą visada už 1000lt, nematau prasmės ten domėtis tomis naujovėmis ypač kai nedirbu. Bet savo gyvenime esu ir maką atgaivinęs, perrašinėjęs mobilų softą ir atgaivinęs nemažai stacionarių kompų, bet iš to karjeros nepadariau, nes dabartiniai kompai yra geri ir jie negenda, nebent ten plata kažkokia užtrumpina. suges kompas mano tai vėl nusipirksiu už 1000 litų, bet šį kartą laptopą, o gal vėl stacionarų - nežinau.

Linuxai kaip sistema mane tenkina ir nejaučiu, kad ji būtų kuo prastesnė už tą windows sistemą ar patį maką, tiesiog linuxai yra open source ir programų palaikimo didelio jie neturi, o menkus mano poreikius gali patenkinti. Vat jei būčiau kaip brolis, kuris kuria muzika ir žaidžia counterį, tai man linuxai netiktų, nes linuxais niekas muzikos nekuria ir žaidimų nežaidžia.

Man atrodo, jog pati geriausia sistema yra tokia kaip android - ji nesuteikia vartotojui galimybės ją kaip nors sulaužyti ar pažeisti, jei vartotojas nėra profas ir nežino kur ten reikia įlyst, kad modifikuoti sistemą - manau ateityje ir kompai ir viskas, kas išmanu bus padaryta panašiai - be galimybės vartotojui sugadinti kompiuterį. Lygiai taip pat ir virusai - jie išnyko, aš neatsimenu kada paskutinį kartą buvau pasigavęs virusą ant linuxų - kai vartoji pastoviai tas pačias patvirtintas programas, tai viruso nepasigausi ir gali drąsiai būti be antivirusinės, nors windows 10 ir 8, 8.1 turi integruotą defenderį, tad šiokia tokia apsauga yra - manau žmonės, tie hakeriai suprato, kad gaminti virusus yra prastas biznis. Jei žmogui sugenda kompas jis perka naują, niekas tų kompų netaiso - aišku neskaitau kompų perrašimo, kaip kompų taisymo, nes perrašyti gali kiekvienas, kuris domisi kompais, o dabartinis vaikas manau kiekvienas gali susitvarkyti savo kompo programas. Mane užknisa žmonės, kurie neturi kompetencijos susitvarkyti savo kompiuterio programas, net savo brolį išmokiau perrašyti windows ir dabar man nereikia eiti ir jam perrašinėti, o mano brolis toks kibirinis tuose kompuose - moka counterį ir ableton live įsirašyt ir krūvą virusuotų pluginų ir pasigauna visokius adware spyware virusiokus, kurie ten jam pakeičia paieškos varikliuką, bet pačio kompo jie  gi nesulaužo jis ir toliau veikia. Aišku laikas nuo laiko, jis perrašo sau operacinę, bet vistiek atsiranda virusų, kai eksperimentuoji su programomis.

Šių laikų virusas yra reklama, todėl kiekvienas manau turi vartot adblocką, kad nematytų internetinės reklamos ir dar tos būna programos, kurios yra nemokamos, dažniausiai žaidimai su mikrotransakcijomis, kur gali nusipirkti sau kažkokių šūdukų, kad žaidimas būtų geresnis arba gražesnis, arba būtų daugiau vietos daiktams. Visi žmonės nori, kad pirktum jų šlamštą.

Aš tai pritariu anti reklamos modų naudojimui, nes jei tu nežadi nieko pirkti, tai kam reklamos užsakovui mokėti už tai, kad tu žiūri reklamą. Man patinka reklama, kuri informuoja apie produktą kažkokį, tačiau kai tą reklamą pradeda kišti ir grusti vartotojui, kad jis nusipirktų produktą - tai užknisa. Net windowsinis skype pasidarė kažkoks reklaminis mėšlas. Užknisa kai reklamas integruoja į pačias programas: utorrent pastoviai lošimų automatus reklamuoja, kad prisiloginęs gausi ten 10 eurų. skaipas kažkokius batonus reklamuoja, likerius, omnitelį ir taip toliau. Aš norėčiau programinės įrangos be reklamos, todėl renkuosi linux, kuri yra nemokama ir neturi reklamos.

Iš milijono linux distribucijų tikrai galima išsirinkti tą, kuri tiks labiausiai.