Skaitmeninė kova su sistema ir standartais

2016-03-12

Ar apsimoka rašyti antrą knygą, kai pirmos neišleidai?

Leidyba yra žiaurus biznis ir jei tavo knygos nepirks dauguma žmonių, tai jos nespausdins niekas - nesvarbu kokia ji gera bus.

Geriau knygą perrašyti, nei rašyti sekančią. Dabar kai internete gali dalintis kuo tik nori - gali iš tikro pamatyti, kiek žmonių tavo knygą skaitys.

Aš parašiau vieną knygą, kurią galima rasti čia, bet ji patinka tik vienetams, kaip ir visa mano literatūra - aš aišku pripažinsiu, jog geras rašytojas nesu, nes aš rašau iš neturėjimo ką veikti.

Išleisti knygą nėra taip lengva kaip iš pradžių atrodo. Kai dar nebuvau parašęs knygos - man atrodė, kad parašyti yra sunkiausias dalykas, tačiau parašyti man nebuvo taip sunku - kaip išleisti.

Nors internetu gali išleisti ir tavo knygos nevertins tie kiti žmonės, kurie apsimeta knygų ekspertais ir leidžia savo nuožiūra. Jei jie nemato perspektyvos knygoje - tai jos ir neišleis.

Absoliučiai viskas remiasi į pinigus. Kas iš to, kad knygą nupirks 10 žmonių? Reikia bent jau 1000, kad pasijaustų kažkas kišenėje.

Nors pasakysiu atvirai, nemanau, kad iš knygų rašymo galima kažką uždirbt ir iš to gyvent. Na nebent esi rašytojas styvenas kingas.

Lygint save su gerais rašytojais neapsimoka - žinai, pas juos didelė rašymo patirtis ir šiaip žmonės patys išsirenka savo herojus. Gali rašyti ir iš kailio nertis, bet vistiek niekas neskaitys tavo rašomo mėšlo - jei jis nebus konkurencingo lygio.

Ir jei jau tapai populiarus, tai turi palaikyti tą lygį pastoviai, nes populiarumas gali ir dingt.

Aš niekada nebuvau populiarus rašytojas ir vargu ar būsiu, nes knygų nebegaliu rašyt - neturiu išvis jokios fantazijos joms. Dabar ką galiu rašyti yra tik dienoraštis, kur sudedu savo tipo filosofines mintis, kurios iš esmės nėra niekam įdomios.

Rašyti galima bet ką ir bet kokio stiliaus, tačiau viskas priklauso nuo to - kiek įdomūs yra tavo tekstai. Jei tavo tekstai nuobodūs kaip ir mano - tai juos skaitys mažuma. Aišku gali sėdėti ir pavydėti skaitomumo, bet viskas priklauso nuo tavęs - dėl savo rašto neįdomumo gali kaltinti tik save, bet kita vertus pas žmones skirtingi skoniai ir dėl skonio ginčytis neapsimoka.

Man tarkim atrodo, jog dauguma žmonių yra idiotai - nežinau, tiesiog yra toks jausmas, ir rašyti idiotams, kad jie idiotai aš nenoriu - nors taip rašyti yra populiaru. Visi ploja, kai lietuvį vatniku išvadina, kad ir ką tai reiškia.

Jei jau esi pasiruošęs, tai gali rašyti ką tu tik nori - blogiausiu atveju niekas neskaitys ir tiek. O ypač internete, kur žmonės ieško informacijos, o ne skaitalo. Kad parduoti savo knygą, reikia labai gerai parašyti, bet žiūrėk kaip yra lietuvoje - visos skaitomiausios knygos yra vertalas, o tai reiškia, jog gerų lietuviškų knygų yra mažai. Tai jei 3 milijonai žmonių neparašo nieko gero, tai galvoji tu parašysi? Turi būti labai geras. Aišku aš norėčiau būti amerikietis ir rašyti amerikiečiams amerikietiškai, bet va esu čia užstrigęs lietuvoje - nu bet ką padarysi. Šalis, kur niekas niekam neįdomu.

Sakau neįdomu, nes lietuvoje nėra blogosferos - visi blogai panašaus lygio kaip ir mano ir nei vienas lietuvis blogeris neužkala pinigų - tai kokia čia rinka? Nėra paklausos - nėra ir blogų.

Aš visada svajojau, kad būsiu blogeris, tačiau nieko man iš to nesigavo - esu žmonėms neįdomus veikėjas ir tiek. Nors amerikiečiai sako, kad žymūs blogeriai ateina iš kitos medijos, tai reiškia, kad reikia populiariu būti kitur, kitoje sferoje ir savo tą populiarumą perkelti į blogosferą. Šiaip niekas nesidomi žmonėmis, visi savęs žiūri ir tapti žinomu - atrodo, jog misija yra neįmanoma.

Jei nesi žinomas - reiškia, kad darai ne tą ką reikia. Bet iš kur žinot, ką reikia daryti? Pasaulis neteisingas ir gali iš kailio nertis ir vistiek nepasiseks - toks tas likimas, o jei mėgsti rašyti - tai rašyk dėl malonumo ir tiek - kam tau tie skaitytojai - ankščiau ar vėliau jų atsiras. Visada taip būna.