Skaitmeninė kova su sistema ir standartais

2016-03-12

5

Kaip visada kalbėsiu apie rašymą ir internete rašymas gali būti toks:

  • Rašymas žmonėms
  • Rašymas kompiuteriams aka programavimas
Internetas atidaro visas duris į pasaulį, tačiau ir konkurencija yra žiauriai didelė - turi būti labai geras savo srityje. Būti specialistu matyt yra pašaukimas. 

Apie programavimą nekalbėsiu, nes jo neišmanau. Žinau tik tiek, kad geras programeris gali užsidirbti nemažai pinigų sėdėdamas ir rašydamas kodą savo namuose.

Tą patį gali padaryti ir rašytojas. Internete reikia tekstų, kurie įtikina pirkti. Ne tai, kad tekstų reikia tik internete - tekstų reikia visur, kur bandoma kažką įkišti savo vartotojui. Tekstas yra žmonių kodavimas, jei galima taip išsireikšti. Per kuo trumpesnį laiką, nes niekas internete ir šiaip neskaito, reikia sudominti potencialų pirkėją savo produktu. Tai vadinama copywriting ir tai yra menų menas - ne kiekvienas pagal savo pašaukimą gali būti copywriteris, bet pasistengus manau galima įvaldyti ir tai.

Reikia mokėti pristatyti ir pasiūlyti savo produktą taip, kad tekstas, kurį parašė rašytojas didintų pardavimų apyvartą. Aišku, iš vienos pusės parašai tekstą ir teoriškai turėtų tikti bet koks, tačiau rašytojai, kurie žino savo amatą gali padidinti apyvartą iki 300%, o gal net ir daugiau. 

Aišku įtakos turi netik tekstas, bet ir pats dizainas, kuris pristato produktą. Mokėti rašyti ir įtikti potencialiam klientui yra sudėtingas momentas, nes tas pats tekstas ne su visais rezonuoja. Aš pats galvojau užsiimti pardavibynių tekstų rašymu, bet kol kas dar nepradėjau - kadangi rašyti moka kiekvienas, tai konkurencija yra didžiulė. Kiekvienas gali apsiskelbti tekstų rašytoju, tačiau tik pardavimai parodo, kas čia yra profesionalas.

Amerikoje teksto rašytojai gali užsidirbti net milijoną dolerių per metus ir tai yra didelė sumelę, kaip už tokį menką darbą. Tačiau copywriterius samdo labai daug įmonių, kurios nori padidinti savo pardavimus tiek internete, tiek už interneto ribų. Rašytojų darbą pamatysi visur - radijoje, televizijoje, bukletuose ir pačiame internete. Kiekvienas stengiasi pramušti savo užsakovo produktus.

Iki šiol aš tik savo produktus pramušinėjau, tačiau sekėsi nelabai kaip. Kažkada pavyko tik kompiuterių programinės įrangos remontą pramušti užsidirbau 200 litų per keturias valandas. Gerą tekstą visi mėgsta, net keista kaip tekstas gali dramatiškai pakeisti pardavimus, todėl specialistai pataria naudoti kelis teksto šablonus savo pardavimams didinti. Jei vienas blogai konvertuoja - rašyk kitą, o gal net nusipirk. 

Viso to tikslas yra parašyti tekstą, kuris įtikins klientą pirkti. Norėdamas pradėti rašyti įtikinančius tekstus, turi būti susipažinęs su įtikinimo menu. Keli žodžiai neteisingi ir žmonės tavo teksto neskaitys. Todėl įtikinančių tekstų rašymas gali būti pavadintas menu. Ar lengva įtikinti gatvėje einantį žmogų, kad jis pirktų tavo bošą? Čigonai ir narkomanai yra įtikinėjimo meistrai ir distributoriai, kurie ir apipist moka ir visaip kitaip įkišt jų siūlomą grąžtų komplektą. Komplekto nenusipirkti - nebent neturi pinigų. Su tekstu yra tas pats - gauni ribotą žmonių laiką per kurį turi sudominti klientą, kad šis nupirktų tavo siūlomą produktą.

Jei paieškotum knygų apie copywritingą internete rastum nemažai informacijos ir mokymų, kurie leis padidinti savo kaip rašytojo talentą. 

Internete svarbiausia yra parduoti, kaip ir už interneto ribų. Nėra pardavimų - nėra pinigų. Sako, jog geras produktas save parduoda pats, tačiau tai ne visados yra tiesa - tai kas tinka vienam žmogui, visiškai netiks kitam žmogui, todėl savo pardavimus geriausia vykdyti internetu, nes galima pasiekti nemažai žmonių neišeinant iš namų. Bent jau man taip atrodo. 

Internete sukuriame savo parduodantį tekstą ir įkeliame jį į tinklapį, kuriame prašome žmonių elektroninių pašto dėžučių adresų, kuriuos toliau naudosime tiesioginiams pardavimas atlikti. Jei žmogus leidžia tau rašyti reklamą, tai laikas nuo laiko jam gali pasiūlyti produktus, kurie atitinka jį dominančią nišą. Tai aišku yra vienas iš metodų, kaip galima vykdyti internetinius pardavimus. Elektroninis paštas leidžia tiesiogiai susisiekti su savo potencialiu pirkėju. Tu gali siūlyti jam savo produktus arba kitų žmonių produktus, nėra visiškai skirtumo. 

Geras rašymas išties yra retas talentas, tam, kad parašyti gerą tekstą reikia ilgai ir nuobodžiai mokytis. Tačiau privalumas tas, kad galima mokytis savarankiškai, savu tempu. Manau kiekvienas rašytojas turėtų save išbandyti šioje sferoje.

Kitas variantas yra būti laisvai samdomu rašytoju ir rašyti įvairius straipsnius pagal užsakymą - šį metodą esu bandęs, tačiau man nelabai patiko, nes neapkenčiu rašyti tekstų pagal užsakymą. 

Geriausia man atrodo yra rašyti savo tinklaraštį ir burti savo bendruomenę, kuri ankščiau ar vėliau susiburs priklausomai nuo rašomo teksto naudos skaitytojams. Tinklaraščio rašymas leidžia rašytojui išsireikšti ir paviešinti savo kuklų gyvenimą. 

Reikia suprasti, kad šiais laikais gali rašyti ką tik nori ir niekas tavęs nenubaus, nes mes visi turime žodžio laisvę. 

Paliksiu tave su klausimu: kas geriau ar rašyti savo malonumui ar parduoti savo talentą?